De snelheid van een vliegtuig op flightradar bepalen. Een estafette met legopoppetjes in een ruimte-tijd diagram tekenen. Met 400 dobbelstenen radioactief verval simuleren. Dit zijn een paar van de lesideeën die we de afgelopen jaren ergens hebben opgepikt of zelf hebben ontwikkeld. Deze ideeën hebben we met subsidie van het leraar ontwikkelfonds gebundeld tot consistente modules die naast iedere gangbare natuurkundemethode (HAVO/VWO) ingezet kunnen worden.

onderzoekend leren en puzzelen

De modules hebben een vast format. Ze bevatten links, practica en oefeningen met een puzzelkarakter. De modules hebben onderzoekend leren als onderliggend concept met aandacht voor reken-, taal- en digitale vaardigheden.

Vrij van auteursrechten en deelbaar te gebruiken

De modules zijn vrij beschikbaar, vrij van auteursrechten en kunnen worden aangepast aan de eigen situatie. Afhankelijk van onderwerp, docent en beschikbare tijd kan gekozen worden om één of meerdere onderdelen van een module in te zetten bij een hoofdstuk. We hebben hiermee een werkwijze waarmee lesmateriaal eenvoudig met elkaar te delen is.

Zelf ontwikkelen

We nodigen docenten uit om zelf materiaal te wijzigen en zijn benieuwd of er docenten zijn die zelfontwikkeld materiaal binnen dit format willen toevoegen.